آخرین جکت طرح های جدید پارس جنوبی به آبهای خلیج فارس رفت

جکت چهارم طرح گازی فاز ۱۳ پارس جنوبی به عنوان آخرین جکت ساخته شده پروژه های جدید پارس جنوبی امروز بارگیری و تا چند روز آینده پس از مهاربندی به سمت موقعیت دریایی خود واقع در آبهای خلیج فارس ارسال می شود .

سرپرست طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: این سازه دریایی به وزن ۱۹۹۵ تن و ارتفاع بیش از ۷۲ متر توسط متخصصان داخلی شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در جزیره صدرا مستقر در استان بوشهر ساخته شده است .
مهندس پیام معتمد افزود : این جکت به عنوان آخرین جکت طراحی شده فاز ۱۳ پس از اتمام مراحل موفقیت آمیز ساخت و اجرا امروز بر روی شناور مخصوص حمل سازه های فوق سنگین دریایی بارگیری شده و طی ۵ روز آینده مهار بندی و آماده ارسال به موقعیت SPD13C خواهد شد .
به گفته این مقام مسوول در شرکت نفت و گاز پارس ،‌ مطابق برنامه ریزی های انجام شده تاکنون سه جکت طرح توسعه فاز ۱۳ در موقعیت های A ،‌B و D نصب شده است و عملیات حفاری با اختصاص سه دکل پیشرفته در سه موقعیت مطابق با برنامه ادامه دارد .
وی با بیان اینکه عملیات حفاری در موقعیت SPD13 A به زودی به اتمام می رسد عنوان کرد: دکل CPOE9 فعال در موقعیت A پس از اتمام فعالیت خود در موقعیت A ، جهت ادامه عملیات بدون وقفه حفاری دریایی به زودی جهت حفاری ۱۱ حلقه چاه باقیمانده روی جکت چهارم فاز ۱۳ استقرار خواهد یافت .
طرح توسعه فاز ۱۳ براساس حفاری ۳۸ حلقه چاه تولیدی طراحی شده است به گونه ای که اکنون پیشرفت بخش حفاری آن به بیش از ۵۰ درصد رسیده است ؛ این طرح گازی شامل دو بخش خشکی و فراساحل توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت های پتروپایدار ایرانیان ،صدرا و مپنا به صورت قرارداد EPC در حال اجراست .

منبع : نفت و گاز پارس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید